Haklarını Bilen Tüketici Konu Anlatımı 5.Sınıf

Haklarını Bilen Tüketici Konu Anlatımı 5.Sınıf sosyal bilgiler dersinde sorumlu olduğunuz konulardandır. Haklarını Bilen Tüketici Konu Anlatımı soruları daha kolay bir şekilde çözebilmeniz için size yardımcı olacak. Haklarını Bilen Tüketici Konu Anlatımını bu yazımızda anlatıyoruz. Haklarını Bilen Tüketici ile ilgili bilmemiz gereken konu içeriğini şu şekilde sıralayabiliriz:

Bilinçli Tüketici Kimdir?

Bilinçli Tüketici, ihtiyacına göre alışveriş yapan, yaptığı alışverişlerde ürüne ait fiş, fatura, garanti belgesini alan, kullanım kılavuzuna göre ürünleri kullanan ve ayıplı bir mal olduğunda hakkını arayan kişidir.

Haklarını Bilen Tüketici

Tüketici haklarını bilmek, satın alınan ürünlerle ilgili olumsuz bir durumla karşılaştığımızda nasıl bir yol izlememiz gerektiği konusunda bize yardımcı olur.

Tüketici ve Tüketici Hakları
  • Tüketici, herhangi bir malı satın alarak kullanan, para karşılığı hizmetlerden yararlanan kişilere tüketici adı verilir.
  • Tüketici Hakları, herhangi bir mal veya hizmeti satın alan kişinin yasal olarak sahip olduğu haklara tüketici hakları denir.

Ayıplı Mal Nedir?

Etiketinde, ambalajında, reklamında bildirilenlere uymayan, hatalı ve eksik olan, tüketicinin beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran mal ve ürünlere ayıplı mal denir.

Ayıplı Mal Durumunda Tüketicinin Hakları
  • Malı satıcıya iade eder, mal için ödediği ücreti geri alır.
  • Maldaki ayıp oranında satıcıdan indirim talep eder.
  • Malın ücretsiz onarılmasını ister.
  • Malın yenisiyle değiştirilmesini ister.

Bilinçli Tüketici Nasıl Olunur?

  • Alışverişe çıkmadan önce ihtiyaçlarımıza yönelik alışveriş listesi hazırlar.
  • Alacağı mal veya hizmetlerin kaliteli ve uygun fiyatlı olmasına dikkat eder.
  • Alacağı ürünlerin üzerinde TSE damgası olmasına özen gösterir.
  • Satın aldığı ürünün fişini, satış sözleşmesini ve varsa garanti belgesini alır.
  • Alacağı ürünün üretim ve son kullanma tarihlerine dikkat eder.
  • Ürünü kullanım kılavuzuna göre kullanır.
  • Hakları ihlal edilirse tüketici haklarını koruyan kurumlara başvurur.
  • Fiş veya faturamız olmasına rağmen satıcı hakkımızı vermiyorsa aşağıdaki kurumları arayarak ya da dilekçe yazarak hakkımızı aramalıyız.

Haklarını Bilen Tüketici – Tüketici Haklarını Koruyan Bazı Kurumlar

  • Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri
  • Tüketici Mahkemeleri
  • Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetinin Korunması Genel Müdürlüğü
  • 175 Alo Tüketici Hakları

Yorum yapın